Ako nadchnúť zákazníka jednoducho a lacno

Ak chcete byť úspešnejší, než je vaša konkurencia, zarábať viac peňazí, skúste sa zamyslieť nad tým, čo môžete ešte pre svojich zákazníkov vylepšiť. Je až prekvapujúce, koľko podnikateľov sa neuvedomuje, že spokojný zákazník sa pravdepodobne bude vracať a presvedčiť existujúceho zákazníka k opakovanému využitiu vašej služby je oveľa lacnejšie, než nájsť nového. Je dosť možné, že si to neuvedomujú práve vaši konkurenti, zmeňte to a získate konkurenčnú výhodu.

Spísal som pár rád, ktoré vaše zákazníkmi nadchnú, alebo im aspoň zlepší skúsenosť s vašou službou.
Zisk

Odpovedajte čo najrýchlejšie

Pokud vám zákazník napíše e-mail, spravidla očakáva odpoveď do 24 hodín. Ak odpoviete neskôr, už to berie negatívne. Skúste reakčnú dobu skrátiť na minimum a uvidíte, že časom sa o vás budú zákazníci sami zmieňovať svojim priateľom. A ako je na tom Facebook? Na Facebooku sa väčšinou očakáva odpoveď do niekoľkých hodín. Zákazníci často napíšu na stenu dotaz a potom v priebehu dňa kontrolujú, či ste im už odpovedali. Skúste napríklad aj niekedy cez víkend odpovedať do pár minút a zákazník bude híkať blahom. V dnešnej dobe chytrých mobilov to určite zvládnete, bez toho aby ste museli celý víkend „pracovať“.

Pri problémoch komunikujte

Nie je nič horšie, ako keď ignorujete nespokojného zákazníka. Každý môže urobiť chybu. Ak je zákazník nespokojný, postavte sa k tomu čelom a snažte sa nájsť obojstranne výhodné riešenie. Trebárs aj pridajte drobný darček ako ospravedlnenie. Niekedy sa z nespokojného zákazníka, ktorý pľuje na všetky strany, môže stať dlhoročný a verný zákazník.

Nenúťte robiť zákazníkov to čo nemusí

Zákazník volá do športového centra a chce permanentku a počuje „pošlite nám e-mailom svoje meno, adresu, e-mail, telefón …“. Prečo? Volá predsa z nejakého čísla, určite sa predstavil, chce len svoju permanentku. Máte teda všetko, čo potrebujete. Prečo riskovať, že si to ešte rozmyslí?

Spoznajte svojich zákazníkov

Vnímajte svojich zákazníkov, zaznamenávajte si všetky zaujímavé informácie, ktoré by ste mohli neskôr využiť. Narodilo sa zákazníkovi dieťa? Opýtajte sa ho nabudúce, ako sa mu darí. Každého poteší, keď o neho druhá strana prejavuje záujem. A nikto nemusí vedieť, že ste si túto informáciu práve prečítali na svojom PC (napr. priamo v Reservantu).

Prajte im k narodeninám alebo Vianociam. VIP zákazníkom môžete osobne a ak e-mailom, hlavne nie nejakým univerzálnym e-mailom. Pripíšte niečo osobného. Zákazník bude šťastnejší, keď uvidia, že píšete konkrétne jemu a nie je len jeden z davu.

Získavajte spätnú väzbu

Bavte sa so zákazníkmi, zistite, ako vás vnímajú. Čo hodnotí pozitívne? Čo na ne robí negatívny dojem? Preberte si to v hlave a vylepšujte.

Aj drobnosti môžu spôsobiť, že zákazník u vás nakoniec minú viac peňazí. Veľa úspechov.

Facebooktwitterlinkedinmail